İsmet CAN

İsmet CAN

D-400 ÜZERİNDEKİ ÜST GEÇİTE YÜRÜYEN MERDİVEN

 


 

Geçtiğimiz hafta içinde D-440 Karayolu

üzerinde bulunan üst geçitin videosunu

sosyal medya hesabımda paylaştım.

Erdemli'de yaşayanlar zaten biliyorlar

bu üst geçitin çıkış ve iniş zorluğunu.

Sağlıklı dizleri, 

bacakları ve kasları olan kişiler bile 

sıcak ve bunaltıcı havada bu üst geçitin

 çok sayıdaki basamakların üzerinde 

çıkış ve iniş yaparken zorlanıyorlar.

              ..........

Son günlerde 65 yaş aylığı alanların artık

HALKBANK tarafından işlemleri yapıldığı

için çok sayıda yaşlı bankanın şubesine

gelmek zorunda kaldı ve kalıyor.

            ..........

Artık gelecek günlerde de yaşlılar bu 

bankaya gelmek zorundalar.

Aracı olmayanların yolun kuzeyinden

güneyine,ya da tersi yönde yürürken bu

üst geçitten de geçmek zorunda 

kalacaklar.

            ............

Yaşlı ve sağlık sorunları olanların üst 

geçitten geçemedikleri için ya Alata 

Köprüsünün doğu yönüne ya da 

Kaymakamlık binası önündeki kavşağa

kadar yürüdüklerini gördüm.Buralardan

karşı yöne geçiyorlar.

               .............

Köprünün fiziki görünüşü zaten estetik 

değil ama bu çok önemli olmamasına 

karşın merdivenlerin basamaklarından 

çıkış ve inişler sağlıklı vücudu olmayanlar

için ciddi sorun...

                ...........

Mersin Büyükşehir Belediyesi Burhanettin

Kocamaz döneminde kentin önemli ve

kalabalık lokasyonlarındaki üst geçitlere

yürüyen merdivenler ve ASANSÖR montajı

yaptırdı.

               ............

Yapılan üst geçitlerin fiziki görünüşü de 

Erdemli'deki üst geçit gibi değil,daha zarif.

             .............

Videonun altına yazılan yorumlarda; 

'yürüyen merdiven değil asansör yapılmalı' 

diye yazanlar oldu.

               ..............

Proje yapılırken yürüyen merdiven ve

asansör birlikte hazırlanır.Tüm üst geçitler

bu şekilde yapılır.Kanımca; bu tür yorum

yazanlar diğer kentlerdeki üst geçitleri

görmemişler ki, tek başına asansör yeterli

demek istediler.

              ............

D-400 üzerindeki üst geçitten öğrenciler de

yararlanıyor.Zaten güneyinde okul var.

D-400'ün güneyinde yaşayanlar da çeşitli

amaçlarla yolun kuzeyine geçmek 

istediklerinde ya bu üst geçidi kullanıyorlar

 ya da metrelerce yürüyerek hedeflerine

ulaşırlar.

                   ...........

Dilerim, yetkililer bu konuda proje geliştirebilir.

 




ARŞİV YAZILAR