ERDEMLİ BELEDİYESİ SAĞLIKLI YAŞAM MERKEZİ AÇIYOR
Hareketsiz insanların başına neler geldiğini
çevrenizde bulunan kişilerden ya da
kendi yaşamınızdan biliyorsunuz.
Obez insanlar topluluğu oldu çevremiz.
Obezite,
salgın olmayan bir toplumsal hastalık.
Hareketsiz yaşam,
egzersizden uzak kalan vücut,
sağlıksız beslenme kültürünün
yaygınlaşması,
fast food gıdalara yönelimin artması,
kilo yapan ilaçların kullanımı gibi
etkenlerden insanlar obez oldular.
Dikkat ederseniz insanları zayıflatmak
için açılan DİYETİSYEN ofislerinin
sayıları her gün artıyor.Hem de
buralara zayıflamaya gidenler
avuç avuç para harcıyor.
.........
Ne güzel değil mi?
Önce gıdaları yemek için paralarını
harcıyorlar sonra da ya doktor uyarısı
ya da kendi isteğiyle zayıflama için
para harcıyorlar.Kısacası; hem
kilo alırken hem de kilo verirken para
harcıyorlar.
...............
Türkiye'de 15 yaş ve üzeri yetişkinlerde
obezite oranı yüzde 21,8 olarak
ölçülmüştür.
................
Cinsiyete göre dağılım incelendiğinde,
kadınlarda obezite oranı yüzde 24,8,
erkeklerde ise yüzde 18,7 seviyesindedir.
............
Ayrıca fazla kilolu (OBEZ ÖNCESİ) bireyleri
eklendiğinde bu oran yüzde 60' ın üzerine
çıkmaktadır.
.............
Benim obezite ölçüm tam sınırda,birazcık
kilo alırsam obez grubuna gireceğim.
83 kiloda tutuyorum kilomu.
.............
Günümüzde,Türkiye'de her üç kişiden biri
(20 milyon birey) OBEZ.
.............
Yaş dağılımına göre incelendiğinde obezite
sıklığının 30'lu yaşlarda arttığı,
45-65 yaşları arasında ZİRVE yaptığı
görülüyor.
............
Türkiye'de yapılan araştırmaya göre,en
fazla OBEZ ADANA'DA.
............
En az OBEZ İSE ERZURUM'DA.
............
Obezite genel olarak bir sağlık sorunu ve
KRONİK bir HASTALIKTIR.
.............
Erdemli'de OBEZ KİŞİ SAYISI HER YIL
ARTIYOR.İşte bu sağlık sorununa çözüm
bulmaya çalışan Belediye Başkanı Mustafa
Kara, diyetisyenlerin çalıştığı Sağlıklı Yaşam
Merkezi' nin açılışına hazırlanıyor.
............
Her seans için yüksek ücret ödemek
istemeyenler,
ya da ekonomik nedenlerle özel diyetisyene
gidemeyenler Erdemli Belediyesinin açtığı
merkeze gelecekler ve sağlıklarına yeniden
kavuşmak için diyetisyenin uyarılarına göre
zayıflamaya çalışacaklar.

